پلاک خوانی گیربکس صنعتی

پلاک خوانی گیربکس صنعتی

حتما اسم گیربکس صنعتی را شنیده اید. این وسایل یکی از موارد پر کاربرد در صنایع مختلف می باشند.  از آنجایی که این گیربکس ها در  تمامی صنایع به گونه ای دخیل هستند ضروریست نحوه کار آن ها را بشناسیم. گیربکس های صنعتی در سایز ها و اندازه های متفاوت متناسب با نیاز افراد تولید می شوند. با توجه به این موارد پلاک خوانی گیربکس صنعتی به شما کمک می کند تا با توجه به میزان قدرت گیربکس از آن استفاده و نگهداری کنید. سپهر گیربکس به عنوان سازنده انواع گیربکس حلزونی اصفهان در این مقاله قصد دارد به شما در مسیر پلاک خوانی گیربکس صنعتی کمک کند. تا انتها با ما همراه شوید.

اهمیت پلاک خوانی گیربکس صنعتی

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد پلاک ها می توانند اطلاعات مختلف و ضروری را در اختیار فرد استفاده کننده قرار بدهند. این پلاک ها اطلاعات مختلفی در زمینه میزان سرعت ورودی و خروجی و توان گیربکس یا نسبت دنده و شماره سریال گیربکس، وزن، حجم روغن، سال ساخت و… را در اختیار شخص قرار می دهند. به همین جهت ضروریست که روی پلاک همواره تمیز باشد تا شخص بتواند در مواقع لزوم به راحتی از آن استفاده کند. دستگاهی که از کارخانه خارج می شود باید پلاک داشته باشد. گیربکسی که پلاک ندارد در صورتی که نیاز به تعویض قطعات آن باشد نمی توانید بدون داشتن پلاک قطعه را تعویض کنید. جنس این پلاک ها معمولا فلزی است و تعداد کمی از آن ها جنس پلاستیکی دارند.

پلاک خوانی گیربکس:

در بالا به اهمیت پلاک خوانی و تمیز بودن آن پرداخته شد در این بخش برخی از مهم ترین مواردی که ممکن است در پلاک خوانی به آن نیاز پیدا کنید را برایتان جمع آوری کرده ایم.

لوگو و نام برند:

اولین موردی که ممکن است با آن برخورد پیدا کنید لوگو و نام برند شرکت سازنده محصول می باشد که در قسمت بالایی پلاک درج شده است. پس از آن مشاهده می کنید که نوع و شماره سریال گیربکس دقیقا زیر آن قرار گرفته است. معمولا نوع گیربکس با عدد و حروف انگلیسی نوشته شده است. در صورتی که اطلاعات کافی در زمینه نوع آن ندارید می توانید مشخصات را در اینترنت یا سایت شرکت سازنده سرچ کنید تا اطلاعات مورد نظرتان را بدست بیاورید.

لازم به ذکر است این حروف انگلیسی هر کدام معنای مشخصی دارند و اطلاعات مختلفی در مورد نوع و نحوه نصب یا زاویه شافت ها و… در اختیارتان قرار می دهند.

محاسبه قدرت و نسبت تبدیل:

پس از آن احتمالا به میزان قدرت و سرعت گیربکس مکعبی اصفهان برخورد می کنید که به صورت عددی نوشته شده است و ممکن است در زمان تعویض قطعات گیربکس نیاز باشد که از آن استفاده کنید. یک نسبت تبدیل نیز وجود دارد که میزان سرعت ورودی به خروجی را برایتان مشخص می کند. در اکثر گیربکس ها آن را با Ratio نشان می دهند. باید بررسی کنید که گیربکس شما کاهنده است یا افزاینده. در زمانی که سرعت ورودی و خروجی یکسان باشد می گویند نسبت Ratio یا i یک به یک است.
بیشتر بخوانید: روش های خنک کردن گیربکس صنعتی

بررسی میزان روغن:

یکی دیگر از اطلاعاتی که باید آن را بدانید میزان روغن و درجه آن است. همانطور که میدانید روانکاری عاملی است که به بهبود عملکرد گیربکس کمک شایانی می کند. برای این که این کار به درستی انجام شود باید درجه و میزان روغن مورد نیاز برای دستگاهتان را بدانید.

دور ورودی و خروجی گیربکس یا RPM

حتما روی پلاک چشمتان به دور ورودی و خروجی گیربکس خورده است.  بسیاری از افراد تصور می کنند که کاهش دور ورودی هیچ آسیبی به گیربکس شما نخواهد زد. اما این باور کاملا اشتباه است و در دراز مدت اثرات جبران ناپذیری بر دستگاه شما خواهد داشت. نکته قابل توجه در این قسمت این است که در صورتی که گیربکس شما دور ورودی و خروجی مطابقت نداشته باشد امکان خرابی زودرس آن وجود دارد.

علاوه بر تمام مواردی که به آن اشاره شد ممکن است روی پلاک مواردی چون شماره تماس سازنده یا توان مصرفی یا زمان استپ و حرکت آن برایتان آورده شده باشد.

نتیجه گیری:

هدف ما در این مقاله آشنایی شما با مهم ترین موارد روی پلاک گیربکس بود. تا در صورت لزوم بتوانید بدون نیاز به متخصص اطلاعات مورد نیازتان را بدست بیاورید. اگر قصد خرید یا انتخاب گیربکس صنعتی را دارید و نمی دانید بهترین گیربکس متناسب با نیاز کسب و کار شما کدام است بهتر است پس از آموزش پلاک خوانی گیربکس صنعتی و انجام تحقیقات حتما با یک متخصص مشورت کنید. حتی می توانید یک چک لیست از ویژگی های مورد نظرتان بسازید و از آن در فرآیند خرید کمک بگیرید.

اگر این مطلب از سایت گیربکس سازی اصفهان سپهر گیربکس برایتان مفید بود یا موردی بود که در این مقاله به آن اشاره نشده است خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها نظرتان را با ما و سایر خوانندگان سایت در میان بگذارید. امید است پس از خواندن این مقاله بتوانید در مواقع لزوم از این اطلاعات به صورت مفید و کاربردی استفاده کنید.

برچسب ها: بدون برچسب

نظر بگذارید

قسمت های ضروری با * مشخص شده